ECHOLASER ® – małoinwazyjne usuwanie guzków tarczycy oraz guzków prostaty

Echolaser to mikroinwazyjna terapia cienkoigłowa stosowana w operacji usuwania guzów tkanek miękkich m. in. tarczycy i prostaty. Metoda ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród lekarzy, jak i pacjentów.

Zastosowanie Echolasera umożliwia przeprowadzanie mikroinwazyjnych zabiegów termoterapii
z użyciem ultradźwięków. Technologia ta wykorzystuje bardzo cienkie igły, dzięki którym zostaje ograniczone ryzyko powikłań i efektów ubocznych, a także ryzyko krwawienia i infekcji. Dzięki tej metodzie możliwe jest przeprowadzanie operacji usuwania zmienionych chorobowo tkanek, które do tej pory były uznawane za nieoperacyjne.

Leczenie wola guzowatego tarczycy oraz łagodnego rozrostu gruczołu krokowego

Klinikamedyk oferuje zabiegi usuwania guzków tarczycy za pomocą aplikacji Modilite oraz leczenia łagodnego rozrostu prostaty z użyciem aplikacji Soractelite. Zabiegi ten przeprowadzane są pod kontrolą USG, co pozwala lekarzowi uzyskać informację zwrotną w czasie rzeczywistym, jak przeprowadzić precyzyjne wkłucie w zmieniony chorobowo obszar.

Jak wygląda zabieg?

Przewagą Echolasera jest niezwykła precyzyjność zabiegu. Chirurg, pod kontrolą USG, wprowadza przez skórę do chorobowo zmienionej tkanki włókno światłowodowe. Transmitowana wiązka świetlna powoduje wzrost temperatury w obrębie tej zmiany, co prowadzi do termoablacji, a następnie obkurczenia zmiany i zniszczenia jej, nie uszkadzając zdrowych, sąsiadujących tkanek. Mikroinwazyjność zabiegu sprawia, że czas rekonwalescencji jest bardzo krótki. Pacjent już tego samego dnia zostaje wypisany do domu.

ECHOLASER ®